Projecten verdeeld en oog in oog met wilde zeeleeu - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Mike en Thijs - WaarBenJij.nu Projecten verdeeld en oog in oog met wilde zeeleeu - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Mike en Thijs - WaarBenJij.nu

Projecten verdeeld en oog in oog met wilde zeeleeu

Door: Thijs en Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike en Thijs

24 December 2016 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Het is alweer enige tijd geleden dat we iets van onszelf hebben laten horen. Dit komt mede doordat we het erg druk hebben met onze projecten. Via deze weg willen we jullie ook op de hoogte houden van onze avonturen afgelopen weken.

Twee weken geleden konden we eindelijk van start met onze projecten. De eerste twee weken hebben we onze tijd besteed aan het ‘plan van aanpak’ van de projecten. Thijs richt zich op het bestrijden en tegengaan van onkruiden in alle bosgebieden van het park, genaamd: ‘Developing a weed management plan’. Mike houdt zich bezig met het verwerken van al het groenafval, wat verwerkt dient te worden tot compost. Mike zijn project heet: ‘Developing a green waste management plan’. Zodoende zijn we de afgelopen twee weken volop bezig geweest met de start van beide projecten. Na vele vergaderingen beginnen de projecten voor ons duidelijk te worden. De komende 12 weken zullen we ons bezig houden met het verzamelen van relevantie informatie en diverse onderzoeken. Dit dienen we aan het einde van de periode verwerkt te hebben in een bruikbaar en direct toepasbaar rapport.

Na de vele uren op het kantoor, is ontspanning erg belangrijk. Zo hebben we in de doordeweekse avonden en weekenden verschillende plaatsen bezichtigd. Te beginnen met ‘Tunnelbeach’. Een prachtig uitzicht over de oceaan. Vervolgens kun je doorlopen naar een hand gegraven tunnel door een grote heuvel. Aan het einde van de tunnel bevindt zich een erg mooi strand. De tunnel is gevragen rond 1800. Een meneer wilden dat zijn dochters ‘vrij’ konden zwemmen zonder dat er mannen naar zijn dochters keken.

In het volgende weekend hebben we onze eerste hiketrack gelopen. Het was een track van ongeveer 5 uur waar een heel mooi uitzicht hadden over het landschap. Het was een heuvel van 560 meter hoog.

Afgelopen 16 december was het Thijs zijn verjaardag. Tot Thijs zijn verbazing was de gehele dag georganiseerd door Mike. We hebben we er een erg leuke en gezellig dag van gemaakt. Thijs heeft deze dag zelfgemaakte cup cakes getrakteerd aan het personeel. Na het werk zijn we met een aantal collega’s naar een pub gegaan en gezellig wat gedronken. Vervolgens hebben we de avond/nacht afgesloten in ons eigen huis met een aantal Dutchies.

Na een lange werkdag zouden we ‘s avonds op pinguïn jacht gaan. De zogenoemde yellow eye pinguïns zouden we in de avond kunnen spotten op het strand van ‘Sandfly Bay’ 30 minuten rijden van ons huis. Sandfly bay heeft zijn naam te danken aan harde en grote zandstormen. Dit hebben we ook gemerkt, tot 2 dagen na het bezoek aan Sandfly Bay kwamen we nog zand tegen in onze oren en wimpers. Maar het was daarentegen prachtig om te zien. Nadat we na 50 lopen op het strand waren, kwamen tot onze verbazing een grote zeeleeuwen tegen. We hadden ze op het eerste oog niet gezien omdat ze zichzelf deels ingraven. Het lijkt dus op grote stukken drijfhout. Helaas zijn we op dit strand geen pinguïns tegengekomen.

En dan komen de kerstdagen dichtbij. Drie weken geleden hebben we onze kerstboom opgetuigd. Aangezien de takken van onze Nieuw Zeelandse boom al deels wat slap hingen, heeft hij het goed volgehouden. Kerstavond zal gevierd worden in een ander huis met Dutchies. Eerste kerstdag zal op geheel Nieuw Zeelandse wijze gevierd worden. We rijden s’ochtends vroeg op tijd aan om samen met de familie van Alisha kerst te vieren. Aangezien ze hier niet aan tweede kerstdag doen, kunnen wij een dag eerder aan onze reis beginnen. Vervolgens zullen we een negendaagse tour maken met z’n tweeën in het zuidwestelijke gedeelte van Nieuw Zeeland (Fiordland). Uiteindelijk zullen we eindige in het populaire Queenstown waar oud en nieuw gevierd zal worden. We kunnen deze reis doen door onze nieuwe aanwinst. We hebben twee weken geleden een Subaru Legancy stationwagen gekocht. Hiervoor hebben de benodigde spullen aangeschaft zoals een tent etc. om de nachten door te komen.

Tot zover onze avonturen, op naar een prachtige week!
Cheers, Thijs en Mike

(Foto’s komen nog)

• 25 December 2016 - 09:27

Tante Dinie:

Hoi Tijs en Mike,

Wat een geweldig verhaal en nu gaan jullie beginnen aan een echte trektocht, super.
    Thijs nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en voor allen fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. Dat gaat helemaal goed komen zo te lezen.
    Groetjes, tante Dinie (van Tijs)

• 25 December 2016 - 22:17

José En Ton:

Hee Thijs en Mike,

Ondanks dat jullie het druk hebben met de stageprojecten hebben jullie toch nog genoeg leuke dingen gedaan!
    Hopelijk is eerste Kerstdag gezellig verlopen en kunnen jullie gaan genieten van een fijne week in het prachtige fjordengebied! Is de tent goed waterdicht??
    Veel plezier en alvast een gezellige jaarwisseling in Queenstown!:)
    Heel veel groetjes, José en Ton

• 30 December 2016 - 13:15

Teun En Tina:

Hoi Thijs en Mike,

Wat hebben jullie een prachtige tijd daar aan de andere kant van de oceaan. Geniet nog van de tijd die rest!! Voor jullie een knallend uiteinde en een geweldig 2017.

Groetjes vanuit een wat koud maar mooi Nederland.

• 08 Januari 2017 - 12:14

Tante Tineke:

Hoi Thijs en Mike

Heb even tijd genoeg voor jullie verslagen te lezen.
    Wat hebben jullie veel ondernomen
    Het is leuk om op deze manier jullie te volgen.
    Geniet ook van jullie vrij tijd naar al dat hard werken.

Groetje Tante Tineke