Wanaka - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Mike en Thijs - WaarBenJij.nu Wanaka - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Mike en Thijs - WaarBenJij.nu

Wanaka

Door: Thijs en Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike en Thijs

23 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Na het fantastische weekend Stuwart Island, hadden we ons voorgenomen om een lekker rustig weekend te hebben. De vrijdagavond zijn we naar de stad gegaan om het weekend in te luiden onder het genot van een pilsje. Toen we op onze horloges keken bleek het alweer 3:15 te zijn. Na een korte nacht konden kon we zaterdag vroeg beginnen. We mochten namelijk samen met een collega mee gaan vissen op zijn boot.

S ‘morgensvroeg om 8 uur stonden we paraat om met de boot het water in te gaan. We hadden ‘weer’ geluk met het ‘weer’. Met een strakblauwe lucht en een warme temperatuur kon de vissenjacht beginnen. Na enkele minuten op het water kwamen tot onze verbazing verschillende dolfijnen tegen. Deze zwommen echter niet lang met ons mee. Maar toch een leuke ervaring! Na 20 minuten varen gooide we de eerste lijnen uit. Het duurde niet lang voordat we de eerste visjes aan de lijn hadden hangen. Even later zaten we er goed in en wisten verschillende grote ‘Blue Cots’ te vangen (30-40 cm). Aan het eind van een schitterende dag hadden we in totaal 21 Blue Cots gevangen. Dit resultaat kwam helaas van twee personen (Thijs 11 vissen, Dylan 10 vissen). Doordat Mike niet zijn dag had, wist hij geen enkele vis te vangen, terwijl ze bijwijzen van spreken voor het oprapen lagen. Eenmaal thuis aangekomen konden we weer genieten van een vers stukje vis!

Het eerste weekend van februari stond gepland naar Wanaka. Door vele enthousiaste verhalen van collega’s en van mensen die we hebben leer kennen, was de keuze snel gemaakt dat wij daar ook naar toe moesten. Na het gezellige personeelsuitje wat we op vrijdagmiddag hebben gehad reden we zaterdagochtend richting Wanaka. Na 3,5 uur rijden kwamen in het drukke centrum aan.

Na het bekijken van de Blue Pools (kristalhelder water tot wel 6 meter diep) en een kleine andere wandel tocht gedaan te hebben, hebben we onze auto geparkeerd bij de berg ‘Roys Peak’. Onze backpacks konden weer ingepakt worden voor het volgende avontuur. Na enkele minuten lopen kwamen we er al snel achter dat dit de steilste wandeltocht (klim) zou worden, steilte tot nu toe. Na in totaal 2 uur gelopen en gezweet te hebben kwamen we eindelijk aan op de goede hoogte om onze tent op te zetten. We hadden besloten om te gaan kamperen op 1433 meter hoogte. Dit hebben we gedaan op advies van anderen en het was tevens een soort uitdaging omdat onze collega’s van de Botanic Garden ervan overtuigd waren dat dit niet mogelijk was daar.

Doordat we geen gebruik konden maken van haringen omdat we op de rotsen lagen, moesten we gebruik maken van zware stenen om onze tent bij elkaar te houden. Dit was nodig omdat er een sterke zuidwesten wind was. Met een prachtig uitzicht op verschillende bergen begon het al snel donker te worden. Dit resulteerde in een schitterende hemel met vele en super helderen sterren!! Na het nuttige van enkele biertjes zijn we lekker gaan slapen, ofja slapen.. Slapen zat er voor Thijs helaas niet in. Mike lag lekker te dromen, zat Thijs met zijn gedachten bij de tent. Thijs dacht dat de tent zou wegwaaien omdat het steeds harder begon te waaien, haha.

Voor de volgende ochtend hadden we de wekker vroeg gezet. Om 05:15 ging de wekker. Dit om de schitterende zonsopgang te zien! Echt fantastisch! De hele hemel kleurde helemaal oranje/rood. Wat kan een zonsopgang een mooi uitzicht geven. Na de zondopgang zijn we over de dunne bergrug omhooggelopen naar de top van Roys Peak. Na een kwartier lopen wisten we 200 meter hoger te komen. Op een hoogte van 1.612 meter hadden we een prachtig uitzicht. Na enkele foto’s gemaakt te hebben we onze tent weer ingepakt en zijn naar beneden gelopen. Na 1,5 uur hadden de knieën het zwaar te halen, maar waren we weer veilig onder.

Naar een uur rijden naar de Rob Roy Glaciers track, kon het volgende avontuur beginnen. Hier hadden we na 2 uur lopen een prachtig uitzicht op de Rob Roy gletsjer. Na even bij te komen in de zon en onze waterflessen weer gevuld te hebben met vers smeltwater, waren we weer gereed om terug te lopen. Deze zondagavond hebben we een DOC-camping gevonden langs een rivier. Omdat de maandag een nationale vakantiedag is in Nieuw-Zeeland, hadden we een dag extra om Wanaka te verkennen. Deze dag hebben we enkele uren gelopen naar een strand, maar dat strand hebben we helaas niet kunnen vinden. Eenmaal teruggekomen bij de auto, reden we 2 minuten verder om een frisse duik te nemen in het water van ‘Lake Wanaka’.

Cheers,
Thijs en Mike

• 23 Februari 2017 - 12:25

Dinie:

In een woord prachtig, kan ik niet met jullie mee op trektocht?

• 24 Februari 2017 - 15:25

José En Ton:

Wat een mooie avonturen weer.
    Nu jullie stage er op zit gaan jullie ongetwijfeld nog
    4 prachtige weken tegemoet in andere delen van Nieuw Zeeland.
    Veel plezier en geniet van dit schitterende land!
    Heel veel groetjes, xxx
    José en Ton

• 19 Maart 2017 - 08:42

Dianne:

WOW Mike en Thijs,
    Wat een prachtig avontuur maken jullie daar mee, geweldig.
    Geniet er nog van de laatste dagen, een een hele goede reis terug.